Picture diary: Januari IV

Ik ben in Malta! Het is hier zo super super super gaaf! Het voelt zo gek om nu echt in Malta te wonen, een droom die uitkomt. :) Deze week zijn we naar Malta gevlogen, zijn we uit eten geweest, hebben we Sliema, Valetta en St. Julians al bekeken en hebben we een appartement gevonden. Kijk mee naar alle foto’s en Malta-kiekjes. :)
1 wereldkaart Dinsdag ging ik nog even met mijn beppe thee drinken in een leuk cafeetje, super toevallig gingen we onder een grote wereldkaart zitten. :)foto 02
Dinsdagavond zat ik nog lekker lang met Jeltsje en Dyo op de bank. foto 03
Woensdag gingen we al vroeg naar Eindhoven. Na het afscheid met mijn ouders en zusjes liepen we met betraande gezichten naar het vliegtuig. Het was allemaal zo spannend! Gelukkig waren Suzanne en ik met z’n tweeën. In het vliegtuig konden we mooi naar buiten kijken! We hadden wel wat last van turbulentie, maar we kwamen zelfs eerder aan dan gedacht.
foto 03 2
Ik kreeg van mijn moeder nog een heel lief pakje. :)
foto 05
Een foto van Malta, Sliema! Het was zo prachtig weer! We gingen heel makkelijk met een taxi naar ons hotel.foto 04
De straat van ons hotel, en ’s avonds gingen we al leuk uit eten. :) We zochten lang naar een leuk restaurantje en kozen uiteindelijk om konijn te eten, omdat dat typisch Maltees eten is. Eerst hadden we nog een voorgerecht met lekkere broodjes. Maar het konijn was ook erg lekker!foto 06 1
Maltees ontbijt, met witte bonen in tomatensaus, haha! foto 06
We gingen naar Valetta, waar het opeens begon te regenen. Weg mooi weer! Maar dat verpest onze dag niet, want Valetta is een prachtige stad!foto 07
Een leuk treintje dat opeens voorbij reed.foto 08
Jeej samen op de foto!foto 09
Prachtige bootjes.foto 10 1
Ook gingen we nog op zoek naar leuke winkels. We waren helemaal verdwaald maar kwamen uiteindelijk toch nog bij Baystreet (St. Julians)!
foto 10 2
Een foto van in ons hotel.

Vrijdag zijn we op bezoek geweest bij onze nieuwe stage, en hebben we Charles alvast ontmoet! Hij was heel aardig en ik heb nu helemaal zin in mijn stage!

Ook hebben we vrijdag het appartement geregeld en zaterdag zouden we verhuizen naar ons nieuwe appartement. Helaas was het super vies! Dus gingen we schoonmaakspullen halen, maar bijna alles is gesloten op zaterdagmiddag, vreemd?! Ik kocht nog wel een leuk jurkje en eind van de middag vonden we een soort Hema, jeej!
foto 10
Vandaag zijn we de hele dag bezig geweest met schoonmaken. Wat een werk! Morgen gaan we naar stage en dan nog de rest schoonmaken, en dan hopen we dat we dinsdag of woensdag in ons eigen appartementje kunnen slapen. :)

Het is allemaal nog heel erg wennen, de mensen zijn zo anders, we moeten ons opeens redden in het Engels (wat best goed gaat), en we wonen op onszelf. Maar verder is alles heel erg leuk. :)

Kijk vooral ook op de blog van Suzanne want zij schrijft weer over allemaal andere dingen. :) :